Verlaten bezoekers na dure marketingcampagnes jouw webshop zonder iets te bestellen? Heb je veel verkeer op je website, maar weinig leads? MarcSense Retain voorspelt het gedrag van bezoekers en past de website realtime aan op hun behoefte.

  • 1Je installeert één regel Javascript op de juiste plek in je funnel. Dit is genoeg om de basis-functionaliteiten te laten werken. Uiteraard adviseren we je waar nodig.
  • 2Heeft iemand het juiste klantprofiel maar dreigt hij de site te verlaten zonder conversie? Dan grijpt onze software in.
  • 3De bezoeker ziet automatisch op hem / haar aangepaste en overtuigende content.
  • 4Het resultaat? Een hoger conversiepercentage.

Hoe verhogen wij jouw conversiepercentage?

Niet iedere bezoeker gaat klant worden. Je kunt de kans dat een bezoeker klant wordt echter wel verhogen. Daarom focust MarcSense Retain zich op het behouden van bezoekers op de site. Ons algoritme berekent scores die aangeven hoe groot de kans is dat een bezoeker die klant zou kunnen worden, de pagina of funnel vroegtijdig verlaat. Dit doen we op basis van muis- en klikgedrag op desktop computers en laptops en op basis van klik- en scrollgedrag op mobiel en tablets.

Om te voorkomen dat relevante bezoekers vroegtijdig afhaken, kun je op tijd meer passende content bieden, zonder dat iedere bezoeker dit ziet. Denk hierbij aan:

  • Chatvenster voor serieuze bezoekers
  • Aangepaste tekst
  • Aanbieding voor twijfelaars
  • op-up met informatie

De passende content zorgt er voor dat alleen de bezoekers voor wie het relevant is de content zien. Dus geen geïrriteerde bezoekers, overbelaste klantenservice en onnodige kortingen.

Klantcase: Lampdirect.nl

Een twijfelende klant in je webshop is iemand die al bijna is afgehaakt en zijn winkelmandje achterlaat. Het snel opsporen en tegengaan van die twijfel is dus een belangrijk middel om je conversie te verhogen. Machine Learning kan patronen herkennen en twijfelaars signaleren zodat er een interventie kan komen.

Bekijk wat we over jou weten